teammarie

Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av Marie Nilsson - 26 augusti 2012 20:59

Då matte legat deckad i värsta förkylningen sen i Torsdags och fortfarande inte riktigt fullt frisk så förtjänade hundarna att få komma ut i skogen på en längre tur och göra av med lite energi. Var härligt även för mig att få komma utanför dörrarna och göra annat än ligga i sängen för en stund, men det tog på krafterna när man ännu inte är helt återställd men hundarna blev glada och nöjda så all energi jag kunde ge gjorde även mig nöjd när man såg deras happy faces :D


Man känner hösten i luften även om denna dag bjöd på +19 C och träden har börjat ändra färg till alla dess olika vackra färger och vissa blad har redan fallit till marken. Hösten är vacker och frisk luften fräsch man njuter då man är ute i skogen:) Det är nu man bara myser inne med tända ljus och en stor kopp the med en filt inlindad omkring sig då mörkret lagt sig utanför fönstrerna...


Kameran var med idag och det blev många bilder tagna som finns att se i mitt album på facebook:) Delar med mig av några favoriter hära..



Här på Bergnäset är verkligen skogen helt fantastisk, mycket skog och massa stigar och uppsikt från alla håll ett dröm ställe för oss hundägare, jag verkligen stormtrivs hära:)

 


Sen finns det ett badställe inte allt för långt bort som kallas Trolltjärn :) perfekt ställe att stanna till med hundarna då man är ute på långtur där dom kan bada och dricka innan man fortsätter färden:) ett populärt ställe även för männsikor att bada, kan vara lite kallt då det går en kallkälla igenom denna lilla pöl;) men uppfriskande..

 


massa bus mellan Kessie och Dollar i vanlig ordning :p dom har alltid lika roligt ihop...

 


Brevid Trolltjärn finns det en fotbollsplan som är perfekt då man har vinthundar:) där kan man släppa dom och dom kan springa och sträcka ut tillsammans som bara vinthundar kan :) men även en liten holländare som Dollar älskar att få springa och känna sig snabb som vinden:)

 


Sen brevid fotbollsplanen finns det ett berg med sten som jag kallar "kullarstenarna" där kan man gå klättra med hundarna och göra deras färd lite mer spännande:p ett roligt ställe, och för en stund har man känslan att man är långt bort från hemifrån :) när man är där så känns det inte som man är i Luleå den känslan gillar jag:)


 


Trontoppen´s Dollar

       


Air-Exhibit Irrezistible Izidor

     


Air-Exhibit Kessie Kiana

       

Det var lite bilder från våran Söndags tur, mera bilder finns på facebook under "En härlig skogs promenad"




Presentation


Hej och Välkommen till mig och mina hundar :) Här kommer det bloggas om alla våra äventyr tillsammans allt från tävlingar, träningar, hundträffar och många andra aktiviteter som vi har för oss. Mina hundars Stamtavla finns att titta på under Kategorier./M

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards