teammarie

Alla inlägg under februari 2013

Av Marie Nilsson - 24 februari 2013 14:10

Planen var att ta en sparktur med doggsen men det var så mycket grusat så det blev en promenad istället :-D men det gjorde bara gott för min onda tå för nu har jag nästan inget ont alls.. :-) Ångrar dock att jag inte packa en väska med fika och något att sitta på för vilke underbart väder vi har idag. Jag hade kunnat sitta ute i flera timmar och bara myst på med mina allra bästaste vännet <3 mina hundar så klart ;-) hoppas på lika bra väder nästa helg då jag är ledig hela helgen så kanske det blir picknick då..

Kramar från oss <3

Av Marie Nilsson - 17 februari 2013 15:25

Härliga Söndag....


Sista lediga dagen innan jobbvecka, och det blev en 2 1/2 timmas skidtur men hundarna till en Ö som heter Stensborg :) tänkte först åka till Gråsjälören men där var det fullt med folk och aktiviteter med helikopter åkning och allt möjligt och jag kände mera för ett stillsamt ställe där vi inte var ivägen för andra och kunde vara för oss själva en stund och fika :) Hittade en liten stuga på Ön som såg rätt övergiven ut med några små stugor/lador brevid jag undrar vem  det är som äger detta?  om det är privat ägt eller om det är komunen?

       

Grann ÖN är Gråsjälören :)

     


Jag skulle nämligen vilja hitta ett ställa som tex en Ö eller annat ställe i kring Luleå skärgård där man kan få hyra eller köpa för ett rimmligt pris där vi i familjen kan flytta våran villavagn till och ha det lite som ett vinter och sommar ställe :) då vi inte kan ha kvar den i kronogård längre och vill ha den närmare.. Vill VERKLIGEN inte att pappa ska sälja den vilket han kommer göra om vi inte hittar en lösning :( det gör ont i hjärtat att tänka på att den skall säljas till någon annan man vill juh ha kvar den i familjen då Pappa har byggt allt i den helt själv, jag gillar våran villavagn.. Om det är någon som vet om eller känner till nått ställa så är ni mer än välkomna att komma me förslag :) kan även vara utanför Luleå men ett ställe där man på sommrarna kan ta sig dit med båt..


Vi hade i alla fall en härlig tur och solen titta fram mellan molnen då och då :) tur att jag hade packat med lite extra kläder till whipparna då dom blev lite frusna efter ett tag speciellt Kessie gumman:)

                 

En frusen Kessie håller sig nära matte <3


 

Min och Kessie skugga :p


 

Härlig dag :)  med dom bästa <3 <3 <3

   


Dollar fick jobba lite framför skidorna till och från :) koppla på han korta svängar och sen släppte jag lös han så han fick busa och härja med dom andra sen koppla jag fast han igen så han fick jobba lite och sen släppa lös igen för bus och lek och så gjorde jag hela turen men han var mest lös :) han är så duktig min kille och tycker verkligen att det är roligt, en kille som ser possitivt på livet och allt vad man hittar på :D


Kessie gumman börjar vara i fin form nu synd man inte har råd att ställa henna i Boden nu i slutet på mars :/ hon skulle dock behöva få sig lite massage tror det skulle göra henne gott då jag upplever henne lite stel i bakrörelserna men men pengar, pengar allt handlar om pengar som jag INTE har... blää ... Sen har jag juh iof anmält mig och Dollar till en Brukslydnadkurs som börjar 9 mars och den är viktigt framför allt för mig själv :) och även Dollar så klart, så blir att sattsa pengar på det i första hand sen kommer det bli utställning i sommar..


Nää det var allt för denna gång snart fixa nå middag sen åka in till stan på kalas och fika :) // Team Marie


Av Marie Nilsson - 5 februari 2013 21:18

Idag har min kära kusin varit hälsat på med sin lille Chihuahua Alvin 3 år :) en mycket fin liten kille som blir behandlad som en hund och där av en go och stabil kille.. Ingen bortskämd väsk hund här inte :p stor elouge till min kusin som uppfostrat honom väl och visat han världen som den hund han är :) Mycket bus blev det med både Dollar och Kessie, Izor bevaka busandet på håll han kände inte för att vara med just idag.. :)


Dollar är verkligen helt underbar med små hundar trotts sin storlek och ibland klumpighet för sin ålder ;) så är han försiktigt och leker jätte bra... Han har juh några kompisar som är betydligt mindre än vad han är och dom har alltid lika roligt :)  Låter bilderna tala för sig själv ...


                                               



Dollar har Kraaaaaam Kalas med syrran :p

     


Whippar på hög :D

   



Här är en annan liten kille som brukar busa med Dollar och whipparna :) Dvärgpinschern Kalle .. En riktig riktig snygging, och ägs av min Moster Monica .. Glad och trevlig Kille...

   


// Team Marie 

Av Marie Nilsson - 4 februari 2013 09:29

Kom hem från Kronogård i går men då jag inte kände mig så pigg så blev det inget bloggande, men idag är jag mycket piggare :) Sista dagen så kom solen den vi hade velat se hela helgen, synd man inte kunde styra vädret :p men jag och hundarna hant då med en lång tur tillsammans innan lunchen.. Tänkt att det är så avslappnade att bara vara och promenera längst en väg eller ett skoterspår ute i naturen, att bara vara och befinna sig i nuet och lämna alla andra tankar som spökar bakom sig .. Att se den vackra naturen man har runt omkring sig sommar som vår, höst eller vinter alla årstider har alltid något vackert i sig.. :)


Något man sakna var juh att äga en egen skoter så man kunde åka på lite längre äventyr men en sådan har man inte, himla synd. För i Krongård är det rena drömmen att köra skoter...

Här kommer lite bilder jag fota under våran promenad :)  Härlig sol och - 15 garder Whipparna kläddes på varmt så även dom trivdes med lång turen :)


 


Dollar vill ha lös en pinne att leka med :)  Dollar fick ha på sig sin reflexväst dag som kväll och Whipparna hade sina täcken ville att dom skulle synas ordentlligt även på dagtid, man har juh blivit en aningen nojjig efter alla olycker man läst om jägare som skjutit hundar och trott det varit någon helt annat :/ better safe then sorry.. För skulle det hända mig och någon av mina hundar kan jag lova att den jägaren skulle djupt ånga att han eller hon ens tog vapenlicens.. Sen är det juh en hel del skotrar i farten så bara bra att synas ordentligt..

                 


Dollar blev nyfiken  på en översnöad skylt som fanns på sidan av vägen :) som han bara var tvungen att undersöka lite närmare :)

             


När snön rasa blev han överraskad :) men fortfarande nyfiket fram och undersöka :)

     

Flera pinnar att rycka i :)

     


Försökte hitta nå intressanta spår efter vägen , men det ända vi såg var dessa harspår men ingen hare syntes till, tur var väl det även om haren lär vara skickligare i djupsnön än mina whippar :) så hande det kunnat bli en intressant dag som matte hellst inte vill var med om :)


Nu är vi hemma igen och myser på... städning står på schemat och kloklippning..

     

Det var allt från denna gång, men vi hörs av snart igen / Kraaaam Team Marie

Av Marie Nilsson - 2 februari 2013 15:08

Härliga vildmarks liv :-) ingen sol idag men bara -6 grader och lätt snöfall. Vi har varit ute länge idag tagit en promenad till abborrträsk och där befanns sig kalix marskiner med massa skotrar man fick provköra men vi stod mest och titta på.. Dollar var med , whipparna var kvar i husvagnen där dom trivs bäst i värmen. Izor var ute och lekte med mig och Dollar ett tag men Kessie ville inte alls vara ute hon var så frusen. ville hellre krypa ner i sängen undet täcket :-) Nu ligger vi inne i vagnen och slappar i väntan på middags dags. :-) Kraaaam

Av Marie Nilsson - 1 februari 2013 16:14

Nu befinner vi oss i kronogård för att spendera en helg i familjens villavagn :-) hur skönt som hellst... Ikväll blir det mest att mysa på inne i vagnen och i morgon blir det ut på lite äventyr :-) whipparna har fortfarande deras tröjor på då vi inte fått upp värmen ordentligt ännu.. Dollar anpassar sig bra och verkar stormtrivas just nu ligger han här under bordet och sover små gnäller lite han befinner sig en djup dröm :-) sötast.. <3 snart middags dags för gänget och vi två benta ska äta tacos och dricka gott..

TREVLG HELG / Team Marie

Presentation


Hej och Välkommen till mig och mina hundar :) Här kommer det bloggas om alla våra äventyr tillsammans allt från tävlingar, träningar, hundträffar och många andra aktiviteter som vi har för oss. Mina hundars Stamtavla finns att titta på under Kategorier./M

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards