teammarie

Alla inlägg under juli 2014

Av Marie Nilsson - 5 juli 2014 20:28

Whippetspecialen i Byske 

2014-07-04

 

Öppenklass -Excellent oplacerad

 

Fem. tik med en harmonisk helhet. OK huvud och uttryck. Bra halslängd. Välformad över och under linje. Välvinklat bakställ med kraftfullt knä. Rör sig av god steglängd men är lite stötig samt slarrvar fram.

 

Domare: Henrik Härling, kennel Play a while

 

******************************** *********************************' ********************************


 

Mycket trevlig dag i Byske :) alltid lika trevligt komma dit på whippet specialen trotts väder eller resultat :p man går aldrig där i från tomhänt :) vilket uppskattas man blir som så glad och känner sig uppskattad. Alla som pysslat och fixat för att denna utställning skall bli så bra som möjligt ska ha en STORT TACK     gillas :) 

 

Det var 13 whippet tikar i Kessie`s klass jag är nöjd med ett Excellent av den domaren, det hon "åkte" på var nog mestadels hennes huvud det är juh lite näpet och det flesta domare önskar mer utfyllt under ögonen precis som det står att det skall vara i rasstandarden :) men genom alla åren som hon har ställts mesta dels i hemma trakter så har hon en hel del placeringar om än aldrig varit först, så mammas tjej är en fin tjej

 

Blev inga bilder tagna på oss denna dag och imorgon bitti blir det Råneå för mig och Kessie ny domare och nya chanser Vi ses :) 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och Välkommen till mig och mina hundar :) Här kommer det bloggas om alla våra äventyr tillsammans allt från tävlingar, träningar, hundträffar och många andra aktiviteter som vi har för oss. Mina hundars Stamtavla finns att titta på under Kategorier./M

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014
>>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards