teammarie

Alla inlägg under januari 2013

Av Marie Nilsson - 29 januari 2013 15:55

Idag visade sig solen litegranna och det blev en tur till isen med Whipparna tillsammans med Sari och salukisarna Kimi och Fein. När väl solen visa sig så var det skönt och hundarna sprang och busa på den vackra orörda snön som blåst över isen sen gårdagens storm, var jätte fint..


Sen koppla vi hundarna och gick ut till isvägen och promenera till gråsjälören och tillbaka men det blev en blåsig och kall promenad för där ute på isen blåste det på rätt bra med kalla vindar, whipparna blev lite frusna skulle haft med mig deras mössor, men dom fick stå ut när vi väl kom från isen så blev det lungt och varmt igen..


Vi var ute 2 hela timmar och givetvis var kameran med så jag fota lite bilder några av dom delar jag med mig hära sen kommer jag lägga upp flera på facebook.



Kimi och Kessie drog ett race tillsammans :)

   

Stooora Kimi och lilla Kessie ;)

 

Kessie gumman <3

 

En glad Izor  <3

 


Fina Fein

   


Kimi håller täten med Izor och Kessie tätt bakom :p

 


Pause för lite godis så klart, måste juh fylla på med lite extra energi ;)

 


Fina Fein igen som är hos Sari och blir lite extra ompysslad och myser med Kimi ...

   

 


Kimi i fullfart :)

   


Kimi och Izor drar ett race :)

   


Kimi med Fein som snappar upp snabbt bakom..

 


Kimi och Izor

   


.... och där kom även Fein in i bilden :p

   


Hungrig som en varg som svält i flera veckor vaaaaar jag då jag kom hem igen efter våran tur, klockan gick alldeles för fort på morgonen och förmiddagen så jag hant inte äta någon lunch innan våran promenad så tog bara ett äpple och ett stort glas vatten, såå när jag väl kom hem så kasta jag mer eller mindre i mig en ceasersallad med kyckling som jag förberett innan jag gick på promenad, efteråt fick jag en jäkla kramp i magen antagligen för jag ätit för fort så blev tvungen att lägga mig i sängen tog med mig Kessie som fick ligga under täcket nära min mage och ge mig värme:)  efter en 30 min var jag mig själv igen...


Det var lite från våran spontana dag nu är det snart dags för middag här hemma för båda oss tvåbenta och fyrbenta så bara fortsätta med sysslorna..

// Team Marie

Av Marie Nilsson - 28 januari 2013 19:35

Lite nytt från finaste Miio :) var in på hans mattes bloggsida och läste lite ( finns under länkar, Elin och Miio ) hitta två bilder på Miio killen som jag sparade och ville dela med mig av hära.. Så länge sedan jag träffa honom måste nästan bli en tripp till Boden snart så jag får träffa han och brosan Mighty är alldeles för långt mellan gångerna. Roligt se hur dom utvecklas alla M barnen utvecklas olika och alla fyra har ett helt underbart temperament.. 1 års dagen närmar sig med storm steg den 18 mars är det stora dagen :) måste juh nästan ha en samlad kull träff med alla fyra barnen och pappa Cevin och mamma Kessie :) och ha en riktigt bus dag där helgen innan, den 18 är nämligen en Måndag... Ska prata med uppfödar matte Josefine och planera in nå roligt :p



   

/ Team Marie   


Av Marie Nilsson - 27 januari 2013 18:47

Idag har Kessie haft besök av sin son Max och hans matte Elin :) det var så roligt se dom busa tillsammans, Max har växt på sig och blivit en stilig herre med mycket fart. Kessie fick allt ligga på ;) hon kan själv vara rätt tuff i sitt sätt att leka men nu var det inte lika enkelt längre :) Kul att se.

Maxen är riktigt fin, matte Elin ska vara stolt och gör ett bra jobb med honom..

   

Klädde av Kessie lite så hon fick mera frihet, fast egentligen skulle hon nog haft sitt hurtta täcke istället för overallen men jag trodde det skulle vara lite blåsigt nere på isen och då är det varmare med overallen :p men men inte alltid lätt att välja rätt klädsel..


Som dom härja *haha* ja ni ser juh själva :p

                           


Efter allt bus utomhus var det skönt att få komma in i värmen och mysa lite :) Max fick även träffa Izor och Dollar en sväng men dom bara uppvakta honom lite väl ;) så han fick som inte vara ifre... Bättre att få vara med morsan själv :)

             

Det var lite bilder från våran dag tillsammans med Elin och Max kanon kul att dom kom :) kommer lägga upp flera bilder på facebook ..


/ Team Marie  

Av Marie Nilsson - 25 januari 2013 22:45

Idag har matte inte alls varit särskilt pigg så det har blivit en väldigt lugn Fredag bara sovit och myst på, hoppas på att man känner sig piggare i morgon och har mer energi att orka med dagen, vill inte bli sjuk :/ alla vovvarna har slöat och slappat precis hela dagen precis som jag, så en riktigt slö dag har det varit..


 

   


Ibland tycker Izor att Kessie är lite VÄL kärvänlig ;) men Kessie gumman gillar värme och närhet :p

 


Vi har juh varit  på rätt många äventyr näst in till varje dag så även Dollar tror jag tyckte det var rätt mysigt med en lugn hemma dag där man bara fick mysa och sova :)

     


Nu är det nog bara ta en ibumetin och krypa till sängs ta Kessie under täcket och hålla en vilande hand på min Izor med ljudet från Dollars andning som ger mig ett lugn kan jag trygt sova och hoppas på att morgondagen blir bättre än denna dag. / Sov Gott   

Av Marie Nilsson - 23 januari 2013 20:22

Tandborsnings dag idag :)



Syrran fotade och fick till en rolig bild på Izor då han såg vad matte kom med i handen :p " åhh crap" ;)

 

Duktig Izor, det lönar sig när man får gosaker efteråt :)

   


Kessie var lika duktig men dom är juh vana att matte håller på grejja i munnen :p

       


Dollar var väldigt nyfiken på vad det var som pågick ;) så även han fick testa hur det var att få tänderna borstade gjorde bara lite på framtänderna och hugg tänderna han fnös och tyckte det var konstigt :) men satt stilla tills jag var färdig..  / TeamMarie   

Av Marie Nilsson - 22 januari 2013 17:25

Vilken underbar dag det varit ett helt fantastiskt väder :) Morgonen börja vid 8.30 upp å hoppa frukost till hundarna och morgon rastning sen frukost till mig själv framför en bra serie på datorn.. Sen blev det en snabb lunch och ut på premiärtur med nysparken jag fått, lite av den rangliga modellen men gratis är bra ;) Tog med mig Kessie och Dollar vi var ute 1 timma säger då bara det "LJUVLIGT" skönt för hundarna att få komma ut på en liten joggingtur, tog med dragselen till Dollar och koppla på han en kortsväng framför sparken medans jag sparka bakom för att jag ville han skulle öva på att gå framför och acceptera att jag är bakom skrammlar och låter :) han var jätte duktig han trava på sagta och jag sparka och höll samma tempo som han för att det inte skulle bli någon belastning för honom.. Sen när vi kom efter en bra väg släppte jag lös dom och jag sparka på :) hur härligt som hellst.


 


Efter att syrran hämtat Liam på dagis så gjorde vi oss i ordning för en tur ner till isen klockan hade juh hunnit bli 14.00 så någon sol fanns juh inte kvar men det var skönt ute ändå . Izor fick följa med oss och agera draghund :p Liam fick åka Bob och Izor drog ( finns filmklipp på facebook) efter att han varit duktigt och dragit så busa vi och lekte lite som belöning sen fick han juh givet massa godis oxå :)  Älskade Izor gör ALLTID matte stolt.. Syrran fotade lite bilder med sin mob :)

           


Det var våran dag :) och i morgon kommer en ny med nya äventyr. Hundarna har fått sin middag nu ska vi gå på middags prommis.. / Puss och Kram   

Av Marie Nilsson - 20 januari 2013 17:28

Var väldigt nära att jag missade den soliga Söndagen idag :/ vaknade först kl 09.02 klev upp för att ge hundarna frukost och gå på morgon rastning tog mig lite snabb frukost och tänkte sen att jag kryper ner i sängen en stund till, planen var att inte sova längre än till 11 men "hoppelalla" så var kl 12.30 då jag vaknade. Praktiskt taget hoppa upp ur sängen, kasta i mig lite flingor och mjölk (fanns ingen tid att börja med nå lunch) och slängde på mig kläderna, gjorde i ordning hundarna tog kameran i farten och vips så var vi ute :)


Promenera ner till båthamnen och ut på isen tog vi oss, solen var fortfarande kvar men den hade passerat nästan halva isen så vi gick en bit ut på isen för att kunna njuta av solstålarna ;) soooom jag längtat efter denna sol... Trotts ändast  -8 grader så var whipparna lite frusna. Kessie börja frysa om tassarna så hon gick mest bakom mig och klev i mina fotspår synd jag inte tog med hennes skor, men tills nästa gång är det alltid bra att packa ner lite extra ifall att :) meen Dollar njöt av våran tur på isen lika mycket som jag så i vanlig ordning så var det han som hamna i fokus, roligare att fota en glad holländare än två frusna whippar, men snart kommer vårsolen och vintern kommer bli trevligare även för dom :)


 


Jag blev så full i skratt då jag gick igenom bilderna på Dollar *haha* det är VÄLDIGT sällan den killen har tungan rätt i mun ;) hänger och slänger mest utanför låååång som den är :P Har bara delat med mig av några bilder hära :) men vill man se mer av Dollars långa hängande tunga så finns det fler bilder på Facebook :p

           

Denna bild blev väldigt speciell faktiskt, jag gillar den nästan så man kan tro det är kväll och kvällsolen skiner,  Dollar upplevs nästan som en skugga :) Att fota mot solen är inte lätt, men denna blev juh bra ändå.


Själv har jag precis ätit middag och nu ska jag gå ge hundarna deras middag sen ut på en middags rastning runt kvarteret..

// TeamMarie   

Av Marie Nilsson - 19 januari 2013 16:58

Idag lockade jag med mig min kära mor och även systeryster att följa till Rutvik för ett besök hos familjen Larsson för en liten hundträff med Kessies dotter Minna och Systerdotter Vera, hade själv med mig hela gänget:) Mycket trevligt hundarna lekte och vi fika :) när väl busandet var över  och det blev lite lugnare så kunde man juh göra några försök att ta nå bilder..

 

Kessie med sin dotter Minna   

 

Vera, Kessie och Minna ... ( Minna passar på att vara extra mysig med morsan sin då hon är på besök)

 

Vera, Kessie och Izor .. Även han fann sig till ro en stund efter allt friande ;) han blev väldigt förtjust i lilla Vera.

 

Dollar busa med tjejerna en stund sen hitta han ett ben som han hellre mumsade på :P

 

Minna och Dollar :)

 

Hela gänget Minna och Izor i bädden närmast sen Dollar och i den övre bädden ligger Kessie  och Vera ...

   

Hoppas på lika bra väder i morgon som det varit idag då blir det nog en tur till isen med hela gänget :)

Presentation


Hej och Välkommen till mig och mina hundar :) Här kommer det bloggas om alla våra äventyr tillsammans allt från tävlingar, träningar, hundträffar och många andra aktiviteter som vi har för oss. Mina hundars Stamtavla finns att titta på under Kategorier./M

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards