teammarie

Alla inlägg under juni 2013

Av Marie Nilsson - 30 juni 2013 21:41

Excellent


 

Domare: Antonio Di Lorenzo   





       


Lite bilder från Utställningen som min vän Elin hjälpte att fota. Här ovan står jag med domaren lyssnar på han då han berättar vad han hade önskat mera i Dollar för att ge BIR . Han fråga om jag tränar honom och jag svara : - Yes i train him men dommaren tyckte att jag behövde träna honom mera, så lite mera cykling och simmning då :p så blir det nya tag i Överkalix i Augusti :D i övrigt tyckte han Dollar var en mycket fin holländare men att jag hade tur  han var så ung och gav oss excellent.


Själv tycker jag Dollar är rätt så välkroppad för sin ålder men man ska alltid ta till sig all kritik på ett possitivt sätt och bara jobba vidare :)


Ibland skrivs det så slarvigt på kritikerna så man knappt kan tyda vad det står så jag fota hela lappen och la upp bild istället:p


// Kramar från oss

Av Marie Nilsson - 23 juni 2013 13:55

Spårat med Dollar.

Idag har vi testat människospår då Dollar ska spåra min doft i slutet av spåret la jag en leksak hemifrån. Gick fyra spår och jäklar vad het han var på alla spår :-D som en stridsvagn som bara plöjde fram, jag försökte bromsa honom men var svårt då linan gjorde ont i händerna och han är dess utom galet stark haha nästa gång får jag ta handskar som ger mig ett bättre grepp om linan. Vill inte heller störa han för mycket för då jag försökte bromsa han så stanna han till nångång och titta på mig och sen fortsatte han spåra men måste få han mer nogrann och inte bara rusa igenom alla spår..

grymt roligt att han är så spår glad :-D vill verkligen komma igång nu ordentligt så vi kan göra det där bruksprovet. men men känns som tiden och orken inte alltid finns där så mycket som man vill. Inte länge kvar till semester fyra veckor i alla fall så dom kommer det finnas tid att träna. Hade juh varit betydligt roligare om man hade en vän att träa med som hade samma mål så man slapp vara så ensam.. men men bara kämpa vidare

Av Marie Nilsson - 13 juni 2013 13:39

Mopsen Piaf och Salukin Innana är på besök hos oss och ska vara några dagar :-) så många vovvar här hemma :-) super mysigt extra trångt i sängen ;-) Grannarna kollar lite roligt då jag kommer ut för att rasta med fem hundar samtidigt :-D kanske blir jag känd som " The crazy dog lady" men det bjuder jag på ;-)

Dollar tycker det är extra roligt med besök och fler kompisar även om den där mopsen kan vara lite läskig ibland haha

Av Marie Nilsson - 13 juni 2013 13:26

Några dagar sen vi kom hem efter våran härliga tur ut på Ön hundarna fick inviga sina nya flytvästar med både båttur och simträning :-) dom har verkligen njutit att få vara dära glida runt fritt på ön dom har inte öppnat för säsong ännu så vi hade mesta dels ön för oss själva :-) min far är vaktmästare där ute därför fördelen att kunna vara dära. :-P medans mor och far sov i deras båt så sov jag och hundarna i stugan :-) super mysigt en av nätterna gick det åska small på rätt ordentligt men mitt gäng är ena coolingar så dom brydde sig inte över oljuden sen när regnet kom snattrandes på stugan blev det bara ännu mysigare. Många bilder har uppdaterats på facebook :-D Men några ska jag lägga upp hära oxå..

Kessie var inte speciellt sugen på att åka hem då vi börja packa för hemresa hon ville nog stanna kvar ute på ön ;-)

Kessie njuter ligger solar

En av kvällerna blev det lite kyligt så då fick whipparna ha sina kofter :-P[

kramar från oss/k]

Av Marie Nilsson - 2 juni 2013 15:28

Söndag och ingen sol idag, det har regnat och är runt en 16 grader perfekt cykelväder med hundarna. blev en tur på ca 1 timma. Först en promenad mot Trolltjärn som uppvärmning sen cykling hela vägen till F21 och tillbaka en bra strecka :-) på hemvägen stanna vi till i Trolltjärn så hundarna fick dricka och svalka av sig sen promenerade vi där i från hem igen. :-) Nöjda hundar resten av dagen..

Presentation


Hej och Välkommen till mig och mina hundar :) Här kommer det bloggas om alla våra äventyr tillsammans allt från tävlingar, träningar, hundträffar och många andra aktiviteter som vi har för oss. Mina hundars Stamtavla finns att titta på under Kategorier./M

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards