teammarie

Direktlänk till inlägg 30 juni 2013

Gällivare Utställning med Dollar 130630

Av Marie Nilsson - 30 juni 2013 21:41

Excellent


 

Domare: Antonio Di Lorenzo   





       


Lite bilder från Utställningen som min vän Elin hjälpte att fota. Här ovan står jag med domaren lyssnar på han då han berättar vad han hade önskat mera i Dollar för att ge BIR . Han fråga om jag tränar honom och jag svara : - Yes i train him men dommaren tyckte att jag behövde träna honom mera, så lite mera cykling och simmning då :p så blir det nya tag i Överkalix i Augusti :D i övrigt tyckte han Dollar var en mycket fin holländare men att jag hade tur  han var så ung och gav oss excellent.


Själv tycker jag Dollar är rätt så välkroppad för sin ålder men man ska alltid ta till sig all kritik på ett possitivt sätt och bara jobba vidare :)


Ibland skrivs det så slarvigt på kritikerna så man knappt kan tyda vad det står så jag fota hela lappen och la upp bild istället:p


// Kramar från oss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Nilsson - 5 juli 2014 20:28

Whippetspecialen i Byske  2014-07-04   Öppenklass -Excellent oplacerad   Fem. tik med en harmonisk helhet. OK huvud och uttryck. Bra halslängd. Välformad över och under linje. Välvinklat bakställ med kraftfullt knä. Rör sig av god steglängd...

Av Marie Nilsson - 30 juni 2014 14:10


Gällivare 2014-06-29 Öppen klass   Air-Exhibit Kessie Kiana snart 7 år gjorde en comback i utställnings ringen i helgen efter 2 år borta :) och det gjorde hon bra min fina tjej    hon fick Excellent och blev t.o.m placerad 4, i sin klass   . Det ...

Av Marie Nilsson - 31 maj 2014 16:59


Regn och Rusk...     Inte helt ovanlig utställnings dag för mig och Dollar, tredje gången utomhus och samma väder som alla andra gånger, att det är mulet och svalt är juh iof perfekt för just Dollar men regnet slipper man gärna. Jag som vill vara...

Av Marie Nilsson - 13 november 2013 17:18

Glada Nyheter :-D Idag kom det efterlängtade brevet i brevlådan från Svenska Kennelklubben. Dollars resultat från höft och armbågs röntgen. Inga problem på min kille inte ;-) fullt friska höfter och armbågar hd grad A (normala höftleder) och ed ...

Av Marie Nilsson - 19 juli 2013 18:56

Idag har jag varit på en super härlig promenad med Kessie och Dollar. Izor vilar fortfarande sen han sträckt sig rätt så ordentligt på Lure Coursing Träningen...   På min härliga prommis så gick vi även till Tolltjärn där jag kasta ut Dollars fl...

Presentation


Hej och Välkommen till mig och mina hundar :) Här kommer det bloggas om alla våra äventyr tillsammans allt från tävlingar, träningar, hundträffar och många andra aktiviteter som vi har för oss. Mina hundars Stamtavla finns att titta på under Kategorier./M

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards