teammarie

Alla inlägg under mars 2013

Av Marie Nilsson - 31 mars 2013 19:21

Idag har varit en toppen dag :) Hundträff med goda vänner och nya vänner med deras underbara hundar. Vi höll till nere på isen vid bergnäshamnen. Hundarna lekte och busa några hade med sig lite att grilla.

Nio hundar 4 olika raser och en blandis tjej. Vi hade mycket trevligt och det är så roligt att se alla dessa olika individer leka och busa utan nå groll, flamsiga unghundar från vuxna och kloka hundar :) Det är så viktigt för dessa unghundar att få socialicera sig med andra vara okopplade och ta egna initsiativ utan mattes eller husses hand i andra ändan av kopplet, även bra att då ha någon äldre vovve som kan hålla koll på dessa unghundar och hoppa in styra till om det behövs.. Lyssnar bäst gör dom på varandra :p

Jag har ett nöjt gäng här hemma som bara ligger och slappar efter dagens aktvitet. Här kommer några bilder, flera finns att se på facebook :D

   

         

Somojed tjejen Luna , whippet Izor och blandis tjejen Nellie ( whippet, Greyhound och border collie)


Dollar med två Belgiska vallhundar Arrak 7 år och Irre 11 mån. Kessie och Nellie syns oxå på bilden :)

 


Luna, Kira och Irre

 


Buuuus  :p Dollar och Irre blev bäst polare väldigt snabbt , roligt att se två jämngamla gossar leka så bra tillsammans :)

     


Dollar med saluki killen Kimi 6år  ( Irre och Kira syns oxå på bilden)

     


Sari och Kimi :)

   


Izor får godis från Anders :) ( Kiras husse)

 


Fleeeeeeeeeeeer vill ha Gooodis ;)

 


Arrak och Irre med sin matte  :)

 

Fina Irre

     

                    Fina Luna  


Luna grävde sig en grop och låg myste i den :)

 

Kessie gumman



Kessie med sin kullsyster Kira <3 <3

   


Ett stoort tack till alla inblandade idag så roligt att ni kom och så roligt hundarna har haft det:) vi syns och ses fler ggr. // Team Marie

Av Marie Nilsson - 28 mars 2013 14:44

SkärTorsdag :) och min första lediga dag av fem dagars påsk ledigt :D Strålande sol och plusgrader riktig vårkänlsa med fåglar som kvittrar i skogarna och ljudet av rinnande vatten när snön smälter, fläckvis med bar backe där hundarna nosar igenom var enda fläck :)


Packade för en skön och avkopplande dag i solen med hundarna, Dollar har fått inviga klövjeväskan då han bar vårat fika till en favorit plats som jag har ändast 10 min bort så var juh ingen lång promenad men han skötte sig fint och hade inget i mot att bära klövjeväskan :D den var inge tung vägde lika som 2 st 50cl cola flaskor på var sida..


Väl farmme så koppla jag av han klövjeväskan och han fick sin knut att leka med sen var det fullfart på Hundarna som drog lite rejs på isen. Izor och Kessie har juh varit ifrån varanda över 2 veckor så han om någon var lycklig att få  hem sin tjej igen även om Kessie inte var lika förtjust i uppvaktningen ;) Hade ändast mobilen till hands idag så jag ghar tagit bilder med den :)


                             

 


               

Nu måste matte ta tag i det tråkiga här hemma och städa men när det väl är gjort så kommer det kännas så skönt :)


Glad Påsk önskar Team Marie   

Av Marie Nilsson - 22 mars 2013 12:09

Den 7 Mars blev Dollar hela ett år :D och jag kom på mig själv att jag gjorde mest uppdateringar på facebook och inga på bloggen.. "pinsamt" ... ;) lill gutten redan så stor tiden har verkligen gått fort, och jag riktigt njuter av varenda dag. Han är en underbar kille med trevligt temperament och possitiv energi som smittar av sig alltid glad :D

Här kommer collagen jag gjorde på min mobil på hans födelesedag.... :)


   



Av Marie Nilsson - 20 mars 2013 18:41

Blev ingen tripp till Boden idag då jag inte hant i tid.  Blev tränings stund med bästa Dollar istället. Nyss inkommen efter en timmes lydnads träning med honom. Apportten börjar sitta riktigt fint han hämtar den och lämnar den i min hand:) hans belöning är favvo bollen i snöre :p nästa steg blir att få han hålla den längre i munnen.


Inkallningen är han oxå duktig på. Det vi måste träna mera på är linförighet, fritt följ och framförgående. Längtar tills Brukslydnads kursen på Lördag med Lena Tamrell då ska vi får träna hopp över hinder :D

Det är verkligen skit jäkla kul detta :p och Dollar är så duktig han gör mig stolt varje dag <3 I morgon så ska min kära mor åka med Dollar till Djursjukhuset på dropp in vaccin så han får sin 1 års spruta, själv så jobbar jag men är så glad att  Mamma ställer upp hon är bäst <3


Snart är det påsk och jag kommer vara ledig från jobbet hela 5 dagar :D thaaats awsome då kommer det bli mycket aktiviteter med hundarna.. Kankse t.o.m tripp till Boden och vara social..


Nuu blir det mys i soffan framför lite serier. // Team Marie

Av Marie Nilsson - 18 mars 2013 10:57

Idag är dagen då dom fyra små underverken blir hela ett år :-) Älskade M barnen<3<3<3<3

Av Marie Nilsson - 18 mars 2013 00:58

Ligger nerbäddad och försöker sova, men det är någon som saknas.
Någon som brukar hålla mig varm om nätterna då jag känner mig frusen.
Min Kessie gumma <3 men nästa helg får jag hämta hem henne igen och då är allt som det ska vara igen...

My heart will be complete.... <3

Av Marie Nilsson - 17 mars 2013 21:22

Idag har jag varit ut till Rutvik och träffat Kessie gumman en sväng och lämnat mera hundmat då hon skall vara kvar en vecka till innan hon får komma hem... Saknar henne så, men vet att hon har det bra hos Bettan, Jan-olof och deras barn, sen har hon juh sin dotter Minna där och syster dotter Vera :) så hon njuter nog extra mycket ..


Här kommer lite bilder :)



Kessie med sin dotter Minna <3 <3

 


Finaste Minna <3

 


Minna och Vera <3 <3

   


Ett stort tack till Bettan och Jan-olof som är snälla och tar så bra hand om Kessie under löp perioden :)

Av Marie Nilsson - 17 mars 2013 21:00

Igår kväll var jag bort bjuden på middag hos Sari och Stefan :D pojkarna Izor och Dollar fick följa med så deras saluki kille Kimi fick lite roligt sällskap :) Vi hade så trevligt både människor och hundar, god mat bjöds det på och ett par glas vin till det ;) hundarna busa och myste. Jag hade med mig kameran och tog några bilder......


               


Finaste Kimi 6 år, var lite trött eftersom han hade oxå varit på utställning hela dagen ..

   


Dollar hitta snabbt till Kimis leklåda och fort var det gjort så var alla saker över allt utom i lådan ;) *haha*

                 

Izor myste med Sari


   

Sari och hennes Kimi



Presentation


Hej och Välkommen till mig och mina hundar :) Här kommer det bloggas om alla våra äventyr tillsammans allt från tävlingar, träningar, hundträffar och många andra aktiviteter som vi har för oss. Mina hundars Stamtavla finns att titta på under Kategorier./M

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards