teammarie

Alla inlägg under september 2012

Av Marie Nilsson - 30 september 2012 21:26

     

Excellent oplacerad


5 years old bitch of wounderful type. With lovely long lines Nice head, eyes are a bit rown , stong neck. Nice top and under line. Good angulations, small feet. Free moover, but could have a little more drive in back.


Domare: B. Scheerens

Av Marie Nilsson - 30 september 2012 20:38

Vilken dag :) en heldag i Boden. Gick bra för M- barnen idag :) så roligt att se hur dom utvecklas, varje individ har som sitt eget och alla är olika och har sitt lilla extra på sitt sätt :) dom är så fina :)


Air-Exhibit Marvelous Minna Marble 6 månader Excellent, BIR valp med HP och BIS3 valp   

   

6 months old puppy of beautyful typ, fem head Good neck, well placed on the body. Lovely long lines Thems to toe-in in front. Moves well from all sides.


Domare: B Scheerens

 

Max och Minna med BIR och BIM :)

 

Air-Exhibit Magnificent Maxmillion 6 månader Excellent med HP BIM valp   

   

6 months old male of beautyful typ with good proportions Lovely long loins, maskulin head. Good top and underline. Good angulations. Free mover moves a bit wide in front.


Domare: B. Scheerens



Air-Exhibit Miraculous Maximus "Miio" 6 månader very good

   
6 months old puppy who looks a bit high on his leags. Beautyful head great expression. Good top and under line. Front is a bit straight needs more chest fill. Free mover but needs to settle down in front.


Domare: B. Scheerens
   

Max och Miio :)      syskon mys

     

Älskade lilla Mighty var med på utställningen men kunde tyvärr inte medverka :/ den lilla stackaren har brytit en klo så han var lite halt, men han var med och titta på sina syskon som fick visa sig i ringen och vara duktiga nästa gång då hans tass är hel igen får han vara med :)   


Ett STORT Grattis till alla M barnen som varit så duktiga idag och ett extra STORT GRATTIS till Minna var hennes dag idag :)  hoppas vi alla ses snart igen pussar och kramar från mamma Kessie ;)

Av Marie Nilsson - 29 september 2012 15:22

Igår blev det en underbar tur i skogen med mina hundar på 1,5 timma. Idag blev det en till underbar tur i höstvädret på 2 timmar. :)  Tog en annan väg idag där vi inte varit på länge och testa även lite nya vägar som till slut tog oss till sandtaget där blev det lite race och kasst med pinne :p snabbt trötta hundar i det underlaget och Dollar upptäckte ganska fort att det inte var lika roligt att jaga whipparna då dom racar i dessa backar, jobbigt värre ;) med mobilen i högsta hugg blev det några bilder tagna på våran skogstur idag:) och två filmklipp som jag lagt upp på facebook..enjoy :p


                     

Air-Exhibit Kessie Kiana<3 5år

         

En trött Dollar tyckte det var en bra idé att stanna till vila lite på vägen hemmåt :p buset i sandtaget var tröttsamt..   En härlig tur blev det och nu är det väldans lungt och fridfullt här hemma med trötta hundar som ligger och sover och en trött matte som även hon har tänkt ta det väldigt lungt ikväll och ladda för morgon dagens utställning med Kessie gumman :) Vi blir ett helt gäng med Air-Exhibit hundar kommer blir så roligt.. Kameran ska med:) vi ses ...

Av Marie Nilsson - 16 september 2012 20:36

En härlig Söndags tur i skogen med mina älsklingar <3<3<3 bus och lek :)


       


Izor med favvo bollen :)

 

Kessie försöker ta bollen av Izor ....

     


Dollars tur med bollen :)

       

Kessie fick bollen tillslut ....

     



Kessie och Dollar lekar med bollen :)

           

Roligt med hinder i skogen :p

     



Sen blev det Viltspår :) först på spåret var Dollar, han var först lite distraherad av att whipparna var med dom satt fastknyta i ett träd medans jag och Dollar gick spåret och han stanna upp ibland och undra vart dom var, men sen koncentrera han sig på spåret och hitta klöven..

   


Sen fick Izor spåra han var lite försiktig på spåret men följde det fint och långsamt ;) när han väl hitta klöven blev han jätte ivrig och glad så nästa gång kommer han nog ha ett bättre tempo då han är mer med på vad som händer...

       


Sen fick Kessie gumman gå spåra upp klöven :) även hon var duktig och hitta klöven en stolt tjej som bar klöven med sig tillbaka med högt huvud ;)  Längtar tills jag får tag på flera klövar så jag kan lägga flera spår på samma gång och träna hundarna lite mera, idags läge har jag bara en klöv..

   

Kessie hittar klöven :) hon var jätte duktigt för att vara första gången på ett Viltspår....

     

Av Marie Nilsson - 2 september 2012 22:40

Efter en halv dag i utställningsringen så följde jag och hundarna med till Kallaxön för lite avkoppling  och lite quality time med la familja :p min bror fyllde år så det blev god mat och tårta.. Medans alla andra sov i deras båtar så fick jag och hundarna lyxa till oss i värdparstugan :) där hade vi super mysigt. Hundarna verkligen älskar att vara ute på ön, har tagit lite bilder med mobilen :)


Båtturen ut till Ön :)


Här nedan på bilder ser ni Neptuns klubbstuga, grillstugan och lite snett bakom Värdparstugan där jag och hundarna sovit :)

  '

Till vänser ni Bastu, dusch, toalett och badtunna plus liten lekpark för barnen och nedan för den liten stand dör man kan sola och bada i havet:)


 


Whipparna sover givetvis med matte :)

 


Dollar fick en filt som han sov på :) han tycker det är svalare och skönare att ligga på golvet...

 

Någonting annat på denna bild ovan som är lite wierd är den ljusa pricken ni ser i väntser hörn, då jag fotade så såg jag genom telefonen då blixten tog så for det förbi massa ljusa prickar i luften ren tur att jag lyckades få det på bild, samma sak hemma då jag fotar är det samma massa ljusa prickar som flyger förbi som bara syns då man fotogarferar med blixt, vad är detta ??? man är juh lite vidskeplig efter alla pogram på tv,n om onaturliga fenomen :p är jag förföljd av någon från andra sidan? Kanske är det Masder??


   

Hemfärden från KallaxÖn blev lite mer bekväm då vi fick åka med föräldrarnas båt hem:) Nu är snart denna helg över och det börjar närma sig kvälls rastning och sängen, känner mig seg  och fortfarade förkyld kvällen bjuder på jobbig huvudvärk och lite illamående hoppas på att jag mår bättre i morgon då det är dags att jobba igen.. Hatar att vara sjuk och denna gång känns det som en evighet.. Tack och Godnatt världen.. <3

Av Marie Nilsson - 2 september 2012 21:47

Hundhusets Inofficiella hundutställning  Luleå 1/9 2012


Valpklass 4-6 månader Domare: AnnCharlott "Tjotte" Burman, Ersmark


Dollars första hunduställning :) han skötte sig bra, vi behöver bara träna mera på traven :P han tyckte det var mer bekvämt att galoppera *haha* min plan var att egentligen inte springa alls med han utan bara gå i rask takt då jag kände på mig att han var lite väl pigg och busig men efter att jag gått ett varv med han så ville dommaren att jag skulle springa med honom för att se hans steg bättre och pga att han var en aningen pigg så fick jag chansen att visa han runt 3 ggr så det var juh snällt av dommaren:) han skötte sig även bra då dommaren kom fram för att känna lite på honom han tyckte bara att det var lite konstigt att en främmande människa skulle titta han i munnen ;) men det gick bra det med:)  vi fick en bra kritik och två rosetter med oss hem så det tycker jag är en super bra första utställning :)  

Det bästa med hela dagen var ändå att Håkan och Cooper kom för att titta och hälsa på oss :) Dollars halvbror, var så roligt :p Dollar tyckte att Cooper var lite läskig men vi fick oss fina bilder i alla fall sen ska jag och Dollar försöka oss till Piteå för att hälsa på där Dollar och Cooper kan träffas och busa i en liten annan miljö och där dom kan vara lösa tillsammans :)

Här kommer lite bilder från dagen, Ett STORT tack till kusin Sofia och Håkan för bilderna..


 

Dollar hade sitt finhalsband på sig ;)


 

Fin kontakt med matte :)

     

BIR valp med HP oplacerad i BIS


6 månader hane av utmärkt typ, vackert huvud. Fina öron, korrekt bett. Fin hals. Välkroppad för åldern. Lovande päls. Tillräcklig benstomme, tillräckliga vinklar. Rör sig med bra steg från sidan när han vill. Aningen hastrång och lite lös fram. Trevligt temperament.


       


Trontoppen´s Cooper 3 år ( Dollars halvbror

 

Cooper och Dollar

 


Jag och Håkan med vore underbara Holländare :)

     

Mycket trevlig dag och måste säga att vi hade tur med vädret regna lite på morgonen men då utställningen satt igång blev det uppbehåll och solen titta t.o.m fram sen då allt var över så börja det regna igen:)


  

Presentation


Hej och Välkommen till mig och mina hundar :) Här kommer det bloggas om alla våra äventyr tillsammans allt från tävlingar, träningar, hundträffar och många andra aktiviteter som vi har för oss. Mina hundars Stamtavla finns att titta på under Kategorier./M

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards