teammarie

Alla inlägg under maj 2013

Av Marie Nilsson - 26 maj 2013 20:49

Utställning med Kessie.


Nu har jag äntligen fått bilderna som fotades på mig och Kessie gumman förra helgen då vi var på våran första utställning för sommaren:) så nu kan jag uppdatera bloggen lite. Kessie är juh inte i någon bra kondition just nu då hon varit halt till och från hela vintern har hon bara tagit det lungt och tappat i stort sett alla muskler. För 4 veckor sedan var jag till Boden till en hundmassör som har masserat Kessie han hitta en och annan knut i nacken och fram i skuldra och bak i lår så det är juh inte konstigt hon inte velat springa. Vi ska på åter besök nu på Torsdag jag märker reda skillnad på henne hon är gladare och har inte visat att hon har ont då hon sprungit och hon rör sig bättre. Så vi har juh bara hunnit med en mjukstart i hennes träning så hon bygger sagta och brörjar komma tillbaka i form sagta men säkert.

Här kommer några bilder från utställningen.

       

Man ser ganska stor skillnad på henne om man jämnför förra sommarens bilder. Hon fick denna gång ett Very Good av domaren och Kritiken:


Typical propotions and outline, good lenght of head, typical topline, good ribcase, typical angulated. Could move with a bit longer step from side , moves well in rear but loose in front.


Domare: Aaltonen Pirjo


Jag kommer inte anmäla henne till Gällivare som jag först tängt utan hon måste komma i bättre from så får jag se fram över hur det blir vid nästa Piteå sväng och Råneå.

Men hon är en fröjd att ställa sköter sig alltid exemplariskt och vet exakt hur allt går till :) där i mot behöver jag peppa henne lite mera så hon vaknar till liv och blir lite piggare i sina steg :) och gladare var en mycket varm dag denna utställlnig så solen skekte, så många hundar som blev lite slöa i ringen.


Ett STORT tack till Isabelle Lampinen som fotat bilderna :)


Kramar från oss // Team Marie


Presentation


Hej och Välkommen till mig och mina hundar :) Här kommer det bloggas om alla våra äventyr tillsammans allt från tävlingar, träningar, hundträffar och många andra aktiviteter som vi har för oss. Mina hundars Stamtavla finns att titta på under Kategorier./M

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards