teammarie

Alla inlägg under april 2012

Av Marie Nilsson - 22 april 2012 21:43

Den 8 maj åker jag och Izor med tåg till Selbu i Norge och hämtar hem våran nya flock medlem :) från Trontoppen´s Kennel hos Elin Setseng:)

En Hollandse herdershond långhår, liten kille på då 9 veckor vid namn Dollar  

Här kommer lite bilder på min skönhet:)

 

Trontoppen´s Dollar

 

 

   

 

   

 

   

 

      

 

Längtar så oerhört mycket efter min lilla "gutt" :p och jag är så glad att Elin vill sälja denna underbara varelse till mig. Izor och Kessie kommer nog bli lika glad som jag över våran nya flockmedlem :)   

Av Marie Nilsson - 22 april 2012 21:25

                                                 

 
Av Marie Nilsson - 22 april 2012 21:07

Minnamarble   

 

 

Maxmillion   



 

Miio Maximus  



 

Mighty Milou  



 

Pappa Cevin var och hälsa på sina barn :)

 

 

Kessie och Cevin  



   

Janice Joplin (Lisa) var oxå på besök och träffa dom små:)



Av Marie Nilsson - 21 april 2012 17:37

Otur med vädret, inget vidare whippet väder ännu vilket är synd vill juh ta ut dom små liven på deras första experience outside :p men frusna som dom är vill man juh inte ta ut dom i skitväder då kommer dom inte alls tycka att det är nå vidare roligt:/ så håller tummarna att solen och värmen kommer tillbaka som det var innan detta skitväder kom .. :) men tråkigt har vi då inte, idag har valparna fått ha lite aktiviteter inomhus för att testa deras nyfikenhet och våghet:p vilket har gott super bra, dom är framåt, modiga och nyfikna på både prassel, rörelse moment och överraskning :) toppen , tuffa små rackare men lite attityd..

Här kommer ett gäng bilder från dagens aktivitet...

 

                                                                         

 

Av Marie Nilsson - 20 april 2012 09:26

                           

 
Av Marie Nilsson - 19 april 2012 00:39


Max   

   


Milou   

   


Miio   

   


Minna   

   

 
Av Marie Nilsson - 14 april 2012 19:21

Idag har valplådan tagits bort och stora buren har monterats ihop,  och en liten hage runt om. Där har Kessie gått om plats med sina valpar.. Jag ska även låna en mindre transportbur av min kusin som valparna oxå ska få vänja sig vid, bra träning:)

Idag har det även varit fullrulle här hemma :) Johanna med sin dotter Ronja har varit förbi tittat och gosat med valparna och även Vanja med sin lillkusin Saga :) sen har mina kusiner varit hära en sväng Sofia och Ellen med hennes kille Robert, himla trevligt... Trötta valpar ligger nu och sover tryggt i den stora buren.. Här kommer några bilder från dagen..

 

Montering av stora buren och nyfikna valpar som vill vara med och inspektera :p

   

Klart det måste test liggas i den direkt :) dom såg ut att trivas bra somna direkt;)

   

Kessie blev med människovalp ;) Lilla Ronja <3

     

Saga myser med Milou och Max :)  ( Max vill pussas )

     

Mysigt och rymmligt inne i buren :p

   

Så här blev det då allt är klart ska täcka buren lite med ett lakan så det blir lite som en koja:) sen ska ja fixa lilla buren oxå till dom..

Nu hoppas jag på varmare väder så man törs ta ut dom små för första gången i deras ute hage...

Av Marie Nilsson - 13 april 2012 20:09

Sissta natten i valplådan i morgon städas den bort och fram ska buren för lite burträning :) dom små börjar bli stora nu :) Passade på att ta några bilder då det busades friskt i valplådan ...

                                           

Presentation


Hej och Välkommen till mig och mina hundar :) Här kommer det bloggas om alla våra äventyr tillsammans allt från tävlingar, träningar, hundträffar och många andra aktiviteter som vi har för oss. Mina hundars Stamtavla finns att titta på under Kategorier./M

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards