teammarie

Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

Långtur med Dollar

Av Marie Nilsson - 18 januari 2013 18:35

Idag har jag och Dollar varit på en riktig långtur tillsammans :) vi var ute 3 timmar, hur skönt som hellst ingen sol dock men härligt ändå bara -11 grader. Börjar med en bild som jag tog då vi var mitt ute på isen vände mig om och fotade Bergnäsbron som jag och Dollar promenerade över då vi gick mot stan. Efter vägen fick vi möta några andra med deras hundar vilket var perfekt då kunde jag och Dollar träna på hundmöten denna gång hade jag med mig en leksak att distrahera han med och det gick jätte bra, han var så duktig min kille :) morrade lite när han såg den andra hunden på håll men innan vi kom nära fick jag han att titta på mig och när de passerade så hade jag hans uppmärksamhet och då fick han leksaken och så lekte vi :D kul hade vi..

   

Hade inga skriskor med mig denna gång så tur det fanns en väg att gå på sidan för självaste isvägen var väldigt hal  och det märkte Dollar rätt fort oxå då han sprang ut på isbanan i full fart och fick svårt att stanna :P (Bambi  på hal is ) haha så han höll sig oxå på sidan efter det :P

 

Träden är så vackra den här årstiden alldeles vita och frostiga härligt att leva och bo i detta vinterland :) Blev lite kast med boll och bus oxå :)


       

När vi gått hela isvägen runt gick vi upp för att ta en prommis genom stan och titta på lite folk får alltid en hel del uppmärksamhet då jag kommer med Dollar på stan samma var det då Masder levde och jag var med han på stan Hollänadre är juh inte så vanliga så folk blir juh nyfikna men inte tackar man juh nej till att få höra hur vacker hund man har ;) hehe... Träffade syrran på stan så hon fick passa Dollar en kortsväng medans jag sprang in på smedjan och köpte lite thé :) och även hon fick några nyfinka som var fram och fråga om Dollar den korta stund hon stod utanför med honom och vänta..

 

Vi stanna till i stadsparken för lite vatten och fika så vi fick oss nått i magen innan den långa promenaden hem igen, det var några familjer där med deras barn som åkte på ishackspetten även det var spännande att titta på :) Dollar var nog sugen på att vilja vara med :) han verkligen gillar barn ibland tycker han nog att barn är roligare än vad jag är *haha*  så ibland får matte jobba ännu hårdare för hans uppmärksamhet ;)

 

På väg hem stannade Dollar till på Bergnäsbron och spana på en vovve han såg nere på isen :) Vi har haft en härlig dag tillsammans och man får verkligen en hel annan kontakt med sina fyrbenta då man är på tur ensam med dom än att ha alla med samtidigt... <3

 

Resten av kvällen kommer jag nog göra som Dollar ta ryggläge och slappa framför tv,n och smaka av någon av mina nya the,er jag köpt idag :) I morgon är en annan dag såg att Hundhuset skulle ha hundpromenad i morgon samling kl 10,00 funderar på om man kanske skulle vara med, ska sova på saken...

 


Det var allt från min och Dollars dag idag // Kraaaaaaaam 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Nilsson - 5 juli 2014 20:28

Whippetspecialen i Byske  2014-07-04   Öppenklass -Excellent oplacerad   Fem. tik med en harmonisk helhet. OK huvud och uttryck. Bra halslängd. Välformad över och under linje. Välvinklat bakställ med kraftfullt knä. Rör sig av god steglängd...

Av Marie Nilsson - 30 juni 2014 14:10


Gällivare 2014-06-29 Öppen klass   Air-Exhibit Kessie Kiana snart 7 år gjorde en comback i utställnings ringen i helgen efter 2 år borta :) och det gjorde hon bra min fina tjej    hon fick Excellent och blev t.o.m placerad 4, i sin klass   . Det ...

Av Marie Nilsson - 31 maj 2014 16:59


Regn och Rusk...     Inte helt ovanlig utställnings dag för mig och Dollar, tredje gången utomhus och samma väder som alla andra gånger, att det är mulet och svalt är juh iof perfekt för just Dollar men regnet slipper man gärna. Jag som vill vara...

Av Marie Nilsson - 13 november 2013 17:18

Glada Nyheter :-D Idag kom det efterlängtade brevet i brevlådan från Svenska Kennelklubben. Dollars resultat från höft och armbågs röntgen. Inga problem på min kille inte ;-) fullt friska höfter och armbågar hd grad A (normala höftleder) och ed ...

Av Marie Nilsson - 19 juli 2013 18:56

Idag har jag varit på en super härlig promenad med Kessie och Dollar. Izor vilar fortfarande sen han sträckt sig rätt så ordentligt på Lure Coursing Träningen...   På min härliga prommis så gick vi även till Tolltjärn där jag kasta ut Dollars fl...

Presentation


Hej och Välkommen till mig och mina hundar :) Här kommer det bloggas om alla våra äventyr tillsammans allt från tävlingar, träningar, hundträffar och många andra aktiviteter som vi har för oss. Mina hundars Stamtavla finns att titta på under Kategorier./M

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards